måndag 2 juli 2012

Ravenclawmodet ftw!


Alltså jag vill börja köra mer på Raveclawmodet! (Det smarta elevhemmet på Hogwarts ur Harry Potter, för er som känner er icke-insatta.) Det borde ju egentligen inte vara särskilt svårt alls med tanke på att färgerna är blå, brons, gråskaligt och vitt, men ändå känns det lite klurigt. Det får ju inte under några omständigheter bli dålig HP-maskerad av det hela utan det måste se sådär härligt nörd-geeky ut. (Kort, plicerad kjol och figursytt är alltså uteslutet.) Tänker mig en mörkblå pullover med Ravenclawemblem, ett par grå kostymbyxor, vit, slätstruken och stärkt (!) skjorta, blårandig slips, svarta - välputsade! - skor och en Ravenclawhalsduk. Vad tror ni? Skulle jag vara snygg?

1 kommentar:

  1. Ravenclaw har väldigt snygga färger jag tror skulle passa fint :D

    ... Även om jag föredrar Slytherin ;)

    SvaraRadera