onsdag 4 juli 2012

Tiny Robots

Veckans spel jag tänkte tipsa om heter Tiny Robots och är även det till smartphones. (7kr för iPhones, gratis för androids).

Spelet påminner om Space Invaders och är alltså ett klassiskt skjuta-upp-i-luften-spel där det gäller att vara så effektiv i sitt skjutande som möjligt samtidigt som man försvarar tre kapslar man har under sig samtidigt som man försöker att inte förlora liv.

Det finns fyra världar i spelet och varje värld har 15 banor där den sista banan innehåller en boss. Det är i princip omöjligt att lägga ifrån sig då det är tillräckligt svårt för att kännas utmanande (och göra en smått galen. I vredesmod då man förlorar för sjuttioelfte gången), men samtidigt så pass enkelt att man inte ger upp eftersom att man vet att man någon gång kommer knäcka även drakbossen (den sista och absolut mest retliga). Jag vill inte veta hur många timmar jag spenderat tillsammans med den här appen utgiven av RunnerGames och den sista bossen fick mig nästan (med betoning på nästan) att ge upp när jag till slut knäckte den once and for all. Spelet är inget typisk köra-om spel utan uppbyggt efter att man en gång kör igenom det och sedan hitta ett nytt tidsfördriv, men jag har ändå svårt att helt lägga ifrån mig det. Att radera det från mobilen är uteslutet, för man vet ju inte, någon gång kanske man behöver ett någorlunda hjärndött, men sjukt roande, tidsfördriv igen och finns det verkligen något lika lätt och roligt sär ute på app-marknaden? Jag är ännu inte helt övertygad... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar