fredag 24 februari 2012

Klubb B i Gamla Stan

Igår var det en fin dag/kväll. Många saker hände. Jag kommer dock i detta inlägg endast fokusera på kvällen, för att på så sätt bespara er en smärre chock av bokstäver i ordkombinationer.

Jag, Squiddo, Bronkan och Frej var på Sankta Klaras i Gamla Stan på Klubb B. Det var två band som skulle spela: Brådis och Eine Kleine Deutsche. Båda bra, om än det sista kanske någon decibelnivå för högt~ (Hej Emm, 84.) Vi drack öl och hade det götta. Väldigt fint!

Det var en väldigt liten lokal, vilket gjorde det ännu mer härligt. Jag gillar liksom när det är en uppsluppen och familjär stämning, då känner jag mig trygg och pepp. Tyvärr var det inte fullsmockat med människor, vilket var tråkigt för La Familla som är Klubb B, men nästa gång kanske?! (Jag kan ju personligen tycka att det är ganska lame att atenda ett event på facebook för att sedan inte dyka upp...) Blev tyvärr inte så mycket bilder från igår tagna med min Hipstamatic, men Bronk gjorde en video på Brådis, som jag kommer posta i ett inlägg lite senare ikväll.

Vad är väl av större vikt än att köpa en Ramslösa (Loka?) Vattenmelon och ha på tuben in?, kan man ju fråga sig. Squiddo fick stå för den grejen.
 Finaste Bronkobert väl där.
 Jag med en öl som var större en hela mig, nästan i alla fall. Det blev alltså en kväll med öl och Emm istället för Emm och öl.

Och så en liten hälsning från systra min när vi kom hem mitt i natten. Denna hängde prydligt på hallspegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar