måndag 27 februari 2012

POCKYFEVER



Som skrivet i förra inlägget så har jag idag varit ute och köpt godis och en softdrink. Alltså Pocky och vindruvsdricka är verkligen inte bara gott, utan också identitetsgrundande. Det är sant! Jag lovar att man inte bara köper sötsaker när man handlar detta, utan att det även är ens personlighet som man betalar för! (Jag är säker på att alla nördar håller med mig om detta, även om alla kanske inte är beredda att erkänna det.)

Jag köpte alltså Pocky (i brist på koalor (läs: Lotte) så äter man pinnar) och en vindruvsdricka som var fantastiskt toppenbra, såklart. Mina Pocky är de översta med blåbärssmak, de undre med lichi är nämligen till Niklas. Tänkte att eftersom han alltid pratar om att det är hans favoritsmak på allt i hela världen så bör han ju testa den smaken på japanskt godis också.

(Är det förresten bara jag som tycker det är jättejätteroligt att blåbären är 8% blåbär medan lichi endast 7%? Humor!!)

ps. Drick vindruvssmak från asiatiska mataffärer. Gör det bara! Det luktar som det smakar och det är bäst!!! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar