måndag 4 juni 2012

Jag tror det är en gåta!

Min sista kaffe på METG är drucken, min sista skollunch äten. Allt känns så surrealistiskt och så jäkla fritt och underbart!

Under min sista håltimme på gymnasiet har jag fått gåtor av Niklas. Fått tre och löst dem alla, kalla mig Sherlock. ;)

Tänkte att ni kunde få den första, men ni kommer inte få svaret då reglerna är lite flummiga. Vill ni köra gåtan får ni helt enkelt kontakta mig på det vis ni finner bäst. :)
Okej, here we go!

Regler: Här nedan får ni ett scenario, utifrån det får ni sedan ställa ja- och nejfrågor, så många ni finner lämpligt, för att till slut komma fram till vilken händelse som lett till detta scenario. Busenkelt!

Scenario: Det är ett rum. I rummet finns det ett fönster. Fönstret står på vid gavel. På golvet i rummet ligger Hans och Greta döda. Intill dem finns det glassplitter. Vad har hänt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar