måndag 18 juni 2012

Klädespsykologi~

Blir lite bloggspam såhär på natten (speciellt för en som följer min twitter), men det får ni helt enkelt tåla!

Är det inte väldans intressant med det faktum att hur smart man gör sig har visat sig hänga ihop i stor mån med hur man är klädd? Det är ju verkligen inte alla förvånande eftersom att människor i största möjliga mån tolkar sin omgivning utefter hur de ser ut, så att kläder spelar stor roll i hur vi presenterar är ju självklart med tanke på att folk generellt sätt ter sig så som de förväntas göra. Ändå finner jag set intressant. Jag tänker mig att det kanske är dags att börja knyta slipsen igen, trots allt? Haha~ Nej, men kläder är verkligen en identitet hos mig, annars hade jag aldrig köpt en härskarring eller massa egendesignade Converse och sådant~ :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar