måndag 21 maj 2012

Dagdrömmerier

Vad jag vill nu är detta! (v)

Miljö: Någonstans ute vid ett hav, lite fläktande blåst, ganska svalt, precis vid en sandstrand, fast jag sitter inte just på stranden utan hänger under ett solskyddande tak vid ett bord med några vänner och en bok.

Klädsel: Korta shorts, ett svalt linne, loafers. Håret uppsatt i en knut för att få bort så mycket onödig värme som möjligt.

Doft: Lite sälta från havet, lite sötma från omgivningen överlag. En del fruktiga dofter från allt som säljs i kafét där jag sitter.

Smak: Något mango-, ananas- och kokosaktigt som dricks med sugrör ur ett sockerkantat glas med parasoll.

Syn: Text mestadels. Förmodligen en som innehåller ord såsom 'drakar', 'magi' och 'förrädare'. Tittar jag händelsevis upp från min bok är chansen stor att jag skulle se någon skön person jag är nära, kanske chillandes mot bordet, alternativt även hon/hen/han läsandes.

Ljud: Vågor, ett sorl av samtal mellan människor i närheten och någon skön muzak.

Känsel: Kalla fingertoppar mot den iskalla drinken, varm kroppstemperatur i övrigt. Textur av ett träbord mot underarmarna, dock ett någorlunda välsnidat sådant. Glasögon som åker ned lite på nästippen, precis sådär som de alltid gör. Handen som inte håller om glaset bläddrar troligtvis i boken, så texturen av sidorna är även det en känsla.

Och sedan då?
 Då vi båda tröttnat på att läsa, alternativt då boken tagit slut, tar vi fram något av det mer pyssliga slaget att sysselsätta oss med. Troligtvis kanske något i spelväg. Spelar ett schysst RPG-brädspel alternativt sitter och målar någons uppsättning av en specifik ras i Warhammer eller något i den stilen.

Så vill jag ha det precis just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar