torsdag 10 maj 2012

Rullemöte

Mötet med de tre industridesignersarna gick hur bra som helst, no doubt about it! :D Det är dock jäkligt intressant hur man inser att ens ordföråd på engelska inte alls innehåller de där lite konstiga substantiven som man kanske inte säger så värst ofta. Vad heter arbetsterapeut exempelvis?

För att skriva lite om själva mötet som sådant kan jag berätta att frågefokuset främst låg på rullstolars design och funktion. Vi kom också in en del på hit det är man egentligen går tillväga för att få den rullen man behöver samt det faktum att man som rullstolsburen är väldigt hårt hållen kring vad man får - respektive inte får - justerar och lägga till/ta bort på sitt hjälpmedel. Jag lade stor vikt vid det faktum att rullen ska vara så liten och smidig som det bara går så att det på så sätt blir lite rullstol och desto mera Emm. En fråga jag fick var vilken färg jag skulle vilja ha på min rulle om jag fick välja fritt. Jag svarade gul eller röd, något som syns rejält helt enkelt.

Det var alltså sketakul! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar