onsdag 16 maj 2012

Vill vakna till detta

Åh, imorgon vill jag egentligen bara vakna upp och vara alldeles glad för att jag nämligen insett att jag befinner mig i någon slags annan tidsepok (tänk Guldkompassen-estetiken!) där det finns massvis av härliga människor att hänga med och roliga upptäckter att göra! Jag vill liksom vakna upp till ett fullt schå, bara det att schåt då är betydligt roligare än det där man befinner sig i då och då vanligtvis.

Jag vill vakna till att någon ska komma in i mitt enorma rum, dra bort gardinerna, väcka mig med sammetslen röst (givetvis ska jag sova iklädd en mjuk och följsam vit skjorta, som i de allra bästa aristokrati-animes) och fråga om det är dags att hämta in frukostbrickan. Den ska sedan vara överbelastad med massvis av olika läckerbitar och delikatesser och därav avnjutas i lagom takt sittandes i sängen med ett trevligt, stilla samtal om ditt och datt. Efter detta går jag upp, klär mig i något 'ledigt' (tänk Ciel ur Kuroshitsuji, det vill säga jäääkligt aristokrat-snobb-bildad-brainy with a twist) och gå ned för att hänga med dem jag bor med. Dessa människor ska vara hur härliga som helst (tänk The Big Bang Theory-gänget) och vi ska nörda så länge vi orkar på alla möjliga härliga vis. Åh, jag vill!!!

//Emm i drömlandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar