måndag 30 april 2012

The Avengers

I lördags var jag och Niklas på världens bästa bio: The Avengers! Alltså hur kan man inte gilla Marvel-superhjältekonceptet undrar jag? Det är ju så fantastiskt!

Vanligtvis är jag lite svårsåld på idén om modiga män med muskler och makt (och lojalitet mot det goda, men det börjar inte på m), dock funkade allt i den här filmen. Jag menar inte att vara motsägelsefull då jag precis sagt att jag älskar superhjältar, för det finns ju faktiskt en hel del sluga jäklar med hjärncellerna på rätt ställe, så att säga. Iron Man, exempelvis. Robert Downey Jr. som Tony Stark är bättre än bäst och jag är totaldsåld på hela konceptet! GAH, vad bra!!! Loke, spelad av Tom Hiddleston, var även han fett badass (om än något av en onding, minst sagt, hehe) och Mark Ruffalo som Bruce Banner/Hulken var också fantastisk!

Jag och Niklas såg den, spexigt nog, i 3D. En mycket bra idé tror jag. I alla fall om man gillar specialeffekter delux. Jag som börjar bli inne på en framtid som programmerare och lite sånt kan ju inte låta bli att kolla upp hur många datamänniskor de använt sig av. Resultatet blev inte en halvtimmes namn som i Sagan om Ringen, men fasiken inte långt därifrån. BAAAAALLT!!! 8DDD

Geekness overload, so to speak~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar