torsdag 26 april 2012

Duppidubbdubb.




Ibland funderar man lite för mycket... Alltså inte så att jag är ledsen eller så, inte alls, mer att man liksom bara funderar för mycket på alla smådetaljer i ens vardag och liksom inte riktigt får ihop det hela... Man får intte ihop hur man både kan vara glad och lite ledsen, melankolisk men ändå naivpepp. Grönhårig, men samtidigt blond. Sådant är svårt att få ihop.

Jag blev bjuden på en blåbärspaj och en kaffe av min Ewa idag. Väldigt gott och en väldigt, väldigt bra detalj. Detaljerna är viktiga.

Jag mådde jättedåligt igårkväll endast på grund av ett glas rosévin. Inte alls en kul upplevelse, men någonstans tror jag att det var en ganska viktig detalj det också.

Sitter och lyssnar på soundtracket till animen Durarara nu och om det är någon musik som sätter fingret på romantiken i vardagsdetaljerna så är det den. Jag kan inte riktigt beskriva känslan jag får inom mig, men jag tror att den någonstans går att likna vid ett slags vemodigt hopp. Jag tror jag ska ha hoodie på min student, jag tror det kan sammanfatta känslan jag har inom mig nu. Är jag lite knäpp, tycker ni? Äsch då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar