onsdag 18 april 2012

Game of Thrones

Det var nästan så att jag för ett tag trodde att det aldrig skulle bli av att jag kollade på Game of Thrones överhuvudtaget, men nu är jag - efter bara två episoder - totalt stuck for life! Det är så sjukt jäkla bra!!!!!

Tyrion Lannister är ju min favorit, utan tvekan! Han är så jävla smartass och typ allt han säger vill jag trycka på en T-shirt! Jag tror nog att han är min nya Artie, eller i alla fall en till i samma liga. (För er som inte vet så älskar jag Artie Abrams i Glee, han är en rullstolsburen nörd som äger hela serien!) Jag vet inte hur jag ska beskriva hur glad jag blir varje gång det är en karaktär som har en tydlig funktionsnedsättning och har attityd och är smartass så att det räcker för ett helt kompani. I mitt tycke är det typ allt som behövs för att rädda inte bara min dag - utan hela min vecka!

Dock är det inte enbart (eller alltså, det räcker ju som enbart, men det finns även flera anledningar!) på grund av Tyrion som jag tycker ni som inte sett Game of Thrones ska börja kolla på det nu genast. Nej, serien har allt och mer därtill. Dock kanske det är i sin rätt att ge en liten förvarning om att många scener är ganska grova, både gällande sex, våld och ren ondska typ. Men, men, frukta icke! Se istället med glädje och peppa inför säsong två som är pågående i USA! 8D

ps. Kommer säkert läsa alla böcker i sommar, nice! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar