lördag 14 april 2012

Doctor Who s01 ep01

Igår så började jag, med farsan som sällskap, att kolla på Doctor Who. Jag har varit pepp på den en längre tid, men det har liksom aldrig blivit av att jag snott alla säsonger från Squiddo. Nu äntligen är det dock fixat och klart så jag har måååååånga härliga timmar framför mig av diverse doktorer och blåa telefonbås!

Jag kan inte säga något annat än att både jag och pappa blev totalt fast på en gång! Bra storyline, knäppkul, små - väldans spännande! - stressmoment och en hel del annat härligt. Jag är totalfrälst!

Den första episoden är som en introduktion av hela grejen, väldans bra med tanke på att jag faktiskt haft mer eller mindre noll koll på hela grejen som sådan innan. Det var sjukt spännande med mannekängdockorna som plötsligt kom till liv och mitt hjärta var ju vunnet med ens då doktorn (som i de två första säsongerna spelas av Christopher Eccleston) visade sig vara både smart, skarp, ganska dryg och ha typ noll social koll! Nice!!

För mig så är det där med levande dockor både extremt spännande, men också jävligt läskigt! Jag är ju ganska så jättepepp med att jobba med artificiell intelligens och sådant som vuxen, men ändå skrämmer det mig väldigt mycket med hela den grejen! Kanske är det så det hela fungerar lite, alltså att det man är rädd för är också det man attraheras/tilltalas av... Hmm, spännande det där!

2 kommentarer:

  1. I'm proud! Välkommen till en ny nördighet ;D Chris spelar dock endast The Doctor i första säsongen, inte i två säsonger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, äran är till stor del din vettu'! Aha, faktafel från min sida! Spännande, är pepp på de andra doktorerna också ju! :3

      Radera