torsdag 19 april 2012

Lite K-On! s02e14 och mycket funderingar

Jag gillar ju slice of life anime där det är mycket paralleller till vardagslivet som det ser ut för de allra flesta. Därav är ju K-On! perfekt för min del.

I episod 14 vill Mugi vara en del av gemenskapen med resten av Afternoon Teatime, hon vill ha samma intimitet och samma vänskapsband. Därför ber hon om att bli slagen, alla andra tjejerna slår nämligen på varnadra som straff om någon gör något dumt, men ingen slår på Mugi. Jag gillade den här episoden lite extra då jag verkligen kan känna igen mig i hennes problem. Folk har en tendens att bara för att jag råkar sitta i rullstol tro att jag är ömtålig. Det är sällan folk man inte känt i evigheter vågar röra vid en och kramar är väl inte att tala om. Denna grej är väldigt bökig, det skapar ju liksom en distans mellan mig och stora delar av min omgivning. Tur att det ändå finns anime som tar upp dessa ämnen, även om kanske inte K-On! är den allra mest seriösa i gänget liksom~ hmm, konstigt att dolk är så rädda för att våga bete sig som de gör mot alla andra bara för att man går på hjul ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar