söndag 29 april 2012

Oh captain, my captain!

Just nu har jag bara en enda dröm! (Eller det var ju verkligen att ljuga för jag har i princip alltid typ tusen drömmar, men det är en som för tillfället lagt sig som ett större lager över de andra.) Jag vill bli pilot! Alltså inte en sådandär vanlig mespilot utan en som manövrerar ett tefat alternativt ett rymdskepp. Jag vill sitta i min bruna skinnjacka vid ett skitavancerat motoriskt tangentbordssystem och utropa order till de resterande ombord. Jag vill vara brainyn i glasögon och animehår. (Jag vill nog vara en slice of life-/fantasy-/sci-fianime helt enkelt!)

Vet ni den där känslan av att allt man vill är att leva i ett alternativt  universum? Jag känner så mest hela tiden jag. Skulle ni åka med i mitt skepp om jag körde ett? Klart att ni skulle säg! 8D Jag skulle hur som helst bli tilltalad som "captain, my captain" (som i döda poeters sällskap) och people would bow before me! Moahahahahaha!!! (Lovar, jag är en någorlunda rättvis härskare! (Sort of...))

Åh, tror jag måste skriva noveller om detta snart! Om en kapten och en apa som är kaptenens demon (som ur Philip Pullmans 'Den mörka materian')! Kanske kommer några här sedan, vem vet~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar