torsdag 5 april 2012

Friskgymnastik och annat

Om två lektioner och ett sjukgymnastikspass (alltså vad är sjukgymnasitik för ord egentligen? Jag är ju inte sjuk heller!) så är det påsklov för hela slanten! Egentligen skulle vi åkt till le Gotland imorgon, men då min käre fader läste på l'internetet att det ska bli blåsigt och dant både imorgon och på lördag bestämde vi oss för att skjuta upp det hela till söndag istället. Ingen av oss har lust att åka båt om det är storm, typ. För mig blir det följakterligen bara en snabbvisit på landet, då jag har en biljett hem redan på tisdag. Skönt att få komma bort lite i alla fall!

Men mer om ej-sjukgymnasiten då: (Bara för att alla är så stört intresserade!) När jag var yngre hatade jag allt som hade med hab att göra. För mig var det liksom lika med helvetet på jorden. Nu däremot tycker jag delar av det är ganska fint, på sitt egna lilla vis. Kanske inte för att jag känner att jag behöver det, utan mer för att jag faktiskt gillar min sjukgymnast och min logoped. Logopeden är ju faktiskt riktigt kul, det är ju en utmaning!

(Sedan en grej som kanske inte är så PK, men ack så sant: Jag tycker om att min hab delar väntrum med aspergercentrum, det gör liksom allting lite mindre "handikappat" då det är alla möjliga människor där och inte bara rullefolk. Blandning är bäst!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar