måndag 30 april 2012

Drömmen om manga

Jag vill också bli en mangaka! Enda sedan jag var typ 11 och första gången kom i kontakt med denna underbara serieform har jag känt att det vore något för mig. Som trettonåring tillbringade jag ett helt höstlov på en mangakurs och lyckades då skapa en miniserie om en vampyrbebis som åt upp sina egna föräldrar istället för att dricka ur sin nappflaska. Dock var det sedan där min mangakarriär slutade.

Jag kan liksom inte teckna! Att kunna rita är a och o om man drömmer om att bli en mangaka, så för mig är det sort of kört. Om man nu inte bortser från det faktum att jag skulle kunna bli författaren! Skriva är ju något jag kan och något jag brinner för. (En väldigt viktig kombo när man vill att något ska ske.) Allt jag behöver är alltså någon som står för teckningarna, det bildliga helt enkelt. Så? Om det är någon som läser detta som känner att den har någorlunda koll på det där med teckningarna, vill ni vara ett team med mig? Vi skulle kunna skapa underverk tillsammans! Jag kör dialogen och du tecknar! Låter det inte som en dröm? För mig gör det det~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar