onsdag 4 april 2012

Ny lek

Jag har ju inte bloggat om Magic the Gathering på jag vet inte hur länge. Dags för ändring på den fronten, definitivt! 8D

Idag hände i alla fall en stor sak i mitt MTGnörderi: jag bytte lek! Då jag skapade min svartblå visste jag ju egentligen typ ingenting om hur MTG fungerande osv.. Detta gjorde följakterligen att min lek inte alls blev så bra som den hade kunnat bli plus att - hur fierce det än må låta - är nog inte taktiken att köra blått (står för typ intelligens och manipulering) tillsammans med svart (köttaköttakötta och dö själv på köpet om så behövs) en allt för god idé. I alla fall om man är nybörjare som jag. Därför har jag bu gjort om min lek till en rödsvart. Det vill säga köttakötta och dödadöda, men ändå sådär härligt smartond. De "godare" färgerna är ju klart finare rent estetiskt då det kommer till illustrationerna osv., men de mörkar e färgerna är så mycket mera jag att köra Jag gillar ju verkligen att bråka och stöka runt med min motspelare, något som görs allra bäst med köttigare kort. Nice!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar