torsdag 8 mars 2012

1001011110

Idag var det något av en specialdag i skolan, det var nämligen så att vi fick chans att lyssna på diverse olika universitet och högskolor som var där på något slags öppet hustjosanhejsan. Jag gick tillsammans med J runt och vi gick tillsammans och lyssnade på Blekinge Tekniska Högskola. Det var riktigt spännande faktiskt, då de har en spellinje som man kan gå. Det finns en treårig linje vig namn Digitala Spel, där man sedan väljer inriktning mellan tre olika och jag blev då genast väldigt pepp på att välja den inriktingen så att man sedan blir den som jobbar med spelstoryn och designandet av utvecklingen för de olika levlarna och så vidare. Vore inte det helt grymt roligt och passande för mig? 8D

Sedan hade de också en linje där man utbildar sig till en "laglig hacker", so to speak. Då får man alltså lära sig att bygga upp (och bränna!) brandväggar och så vidare. Kul att vara inne i hårvaran och trixa, men det enda som känns något motigt är det faktum att man då troligtvis kommer få jobb hos polisen och på andra ställen där man jobbar med binär uppbyggnad av säkerhet och så vidare. Ingenting som jag känner att det är vad jag drömt om, som jag känner nu i alla fall. Hur som helst, jag behöver ju inte bestämma mig förrän hösten år 2014 ändå med tanke på mina 2,5års japanska som jag ska checkpointa Charlie på först, då det är ju bara att ta ett chill pill och dricka ett glas O'boy för min del som det ser ut nu~ (Ska ändå ha möte med SYV nästa vecka för att fixa lite Fysik B och Matte D, E och F och sådär, så att man kan hålla sig upptagen samtidigt som heltidsjapanskan, varför ta en sak i taget liksom? LOL.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar