torsdag 22 mars 2012

Ord som bildar meningar som bildar stycken som bildar kapitel som bildar text som bildar bok!

40% igenom min allra grundligaste genomläsning av min bok. Peppt! Det tar ju sitt lilla tag, men det känns verkligen helt hysteriskt givande då man inser att man kommit en bit på väg. Min plan är att vara helt klar med detta tills i början av nästa vecka, för efter det måste jag verkligen ägna min datortid åt att jobba, vilket jag sagt nu i snart över en vecka. (Och däremellan bör jag ju klämma in en del uppsatsskrivning och skolarbete också.)

Det går verkligen i skov, men för tillfället så upplever jag min bok vara det allra viktigaste någonsin, typ. Jag tänker på den exakt hela tiden och vill bara bli klar nu, nu, NU! (Nej, tålamod är ju långt ifrån min starka sida.) Hur flummigt det än må låta med tanke på att jag mer eller mindre verkar leva mitt liv online periodvis så är jag faktiskt inte världens fan av att bo framför en dataskärm under för lång tid åt gången. Jag tycker det känns som om jag får någon slags datahy och att huvudet blir alldeles mosigt när jag sitter för längre framför tangentbordet, så för mig är pauser vid jämna mellanrum ett måste. Därav är det typ omöjligt för mig att jobba på boken 24/7, så som jag egentligen skulle vilja göra. Nu blir det till att ta en skärmpaus och istället göra lite skolarbete, tror jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar