tisdag 13 mars 2012

Föredraget

Föredraget gick toppenbra! Det känns verkligen som om jag nådde fram till folk och allt var så toppenfint och bra! Det fanns en del frågor från de jag talade till och det var verkligen givande för båda parter, vill jag ändå våga påstå.

Det är spännande det där med olika synvinklar på hur saker bör fungera. Låt oss exempelvis se till mig som privatperson och elev så kan ju jag ha en helt annan fråga i huruvida hjälpmedel ska tvingas på elever ån vad man exempelvis kan anse som vuxen på en skola. (Jag är väl medveten om att tvinga är ett allt annat än objektivt ord och givetvis ska hjälpmedel alltid finnas som ett alternativ - ett då självklart sådant - det jag ställer mig kritisk mot är huruvida saker ska tvingas på elever mot deras vilja. Alltså exempelvis att tvingas till dator även om man vill skriva för hand.)

I framtiden vill jag definitivt göra flera sådana saker. Det känns fint om man kan komma att underlätta för en yngre volvi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar