tisdag 6 mars 2012

1600 Magickort, påväg hem till Emm

1600 Magickort! Det är vad jag och Billie har beställt tillsammans via eBay. Det bästa av allt är ju inte bara kvantiteten och det billiga priset, utan även det faktum att de beräknas vara framme redan någon gång under nästa vecka typ.

Jag kommer nörda ner mig totalt och sedan tvinga alla jag känner att spela mot mig. Med tanke på att bara jag ensam kommer ha sisådär en 800 kort lär det ju knappast vara något problem att inte mina vänner har egna. (Squiddo, hörde du det. Du är helt enkelt tvungen att köra mot mig nu!)

Jag var typ sex-sju år när Pokemon var det häftigaste balla bland kidsen. I och med att jag och de jag körde mot var så unga hade vi ju givetvis ingen aning om regler, utan körde bara på helt random och bestämde med hjälp av snygghetsskalan på bilderna vem som vann respektive förlorade. Det är därför med glädje som jag ser fram emot att för en gångs skull på allvar få sätta tänderna i RPGkort och lära mig några riktiga regler. Jag är ju lite av en sucker för strategi när det kommer till att intergera med riktiga människor, så givetvis ska detta bli hur kul som helst. Troligtvis, om korten lever upp till mina förhoppningar, är detta knappast den sista gånger jag bloggar om Magic~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar