onsdag 28 mars 2012

Fantastiska friktion!

Detta lär ju i och för sig knappast komma som något nytt, men hur som helst så är det värt att tjötas om: Om det är något jag går igång på så är det vetenskap!

Idag verkade inte alls särskilt lovande då jag vaknade imorse. Jag mådde illa och allt kändes allmänt dåligt. Sedan lyckades jag i varje fall dra mig till le skola för att ha fysik. VÄRLDENS bästa fysik! (Jag älskar ju sådant ju, hehe~) Vi har fått i uppgift att i par redovisa ett fysikaliskt begrepp genom ett experiment som bevisat begreppets innebörd, typ. Jag och Kenar valde att prata om friktion, så vi labbade runt lite idag inför redovisningen på måndag och även om jag var 100% säker på att det skulle gå precis som vår hypotes förutsätt att det skulle göra så kunde jag inte låta bli att hoppa lite i talet av lycka för att allting var totalt logiskt och det faktum att jag hittade ett matematiskt mönster efter bara någon minut. Hur man roar Emm - ge henne lite laborationer och låt henne känna sig smart och bli kär i vetenskapen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar