torsdag 8 mars 2012

Onödiga nojjor

Varför blir folk så sjukt nervösa över att tala inför folk? Det har gjorts undersökningar på fenomenet av att de allra flesta verkar hysa mer eller mindre skräck för att tala inför folk och det är väldigt spännande hur det verkar som om folk generelt är mer rädda för att hålla en redovisning än att stå öga mot öga med ett blodtörstande lejon.

Idag ska jag hålla en redovisning i engelskan om den tredje generationens iPad som hade premiär igår och trots det faktum att teknik är något som intresserar mig samt att jag kan det jag ska säga utantill både fram- och baklänges så håller jag förtillfället lite på att förgås av nervositet. Så konstigt och dumt att jag blir jättenojjig för en simpel redovisning, medan jag inte alls är särskilt orolig för på tisdag då jag ska prata på Specialpedagogiska institutet inför lärare och skolpersonal och alla möjliga om hur det är att vara rullstolsburen och gå i skolan.

Nu ska jag bara bita ihop och göra mitt bästa för om ynka tre och en halvtimme är hela redovisningen dåtid. Det kommer gå bra och efteråt kommer jag sväva som på små rosa moln. Håll tummarna för att jag inte dör lite nu~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar