lördag 10 mars 2012

En vårpromenad

Det börjar bytas årstid, vintern går sakta över till att bli vår och lite här och var ser man små knoppar brista upp ur jordens innanmäte. Här och var ligger dock även snöhögar kvar, hårt packade och alldeles bruna till färgen. Helt malplacerade, givetvis.

Att kunna gå ut utanför ytterdörren i dubbla tröjor istället för vinterjacka och slippa strumpbyxor under mina trasiga jeans. Det är hopp för mig. Och att kunna fota med iPhonen utan att för den skull löpa risk att förfrysa mina fingrar. Om bara några månader går man ute i linne med en milkshake i sin hand. Jag vet att det är mycket milkshaketjat från min sida, men för mig är det beviset på att det snart går att leva även utanför inomhus.

Hej vår! Ska vi bli kompisar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar