torsdag 22 mars 2012

Nihongo!

Igår på eftermiddagen så blev jag så megapepp på att börja plugga japanska på universitetsnivå. Squiddo kom förbi min skola och var med på min sista lektion (japanska) och snobbiga jag kunde inte låta bli att bli pepp över det faktum att man i höst kommer få gå med folk som faktiskt bryr sig och därav övar så att de är bra på språket. Det är alltid så irriterande när folk har olika intressenivå gällande ett språk. För båda parterna.

Efter skolan drog jag och bläckfisken vidare till McDonald's. Vart annars? Jag drack årets första milkshake och vi pratade om allt mellan himmel och jord (om himmelen är Durarara och jorden Code Geass, det vill säga). Det var såklart toppfint!

Då vi var färdigDonkade drog vi hem till mig och gjorde något apdumt: Vi läste nämligen de senaste kapitlen ur Gantz. Jag säger bara en sak: FY FASIKEN VAD ÄCKLIGT!!!!! Jaaa! Låt oss göra en köttfabrik av människor och sätta ungdomar i akvarier. JAAA, vilken bra idé!!!!!!!!!! Not. Men å andra sidan så tilltalas ju jag av sådant där supergross och jätteköttigt, hehe. Yay!

4 kommentarer:

  1. Du verkar gilla lite bisarra manga-serier, någonsin läst Junji Ito's verk? Den enda manga jag fortfarande läser :P Dock har bara Uzumaki kommit ut på svenska. Men äger många verk på engelska (på datorn) om du vill ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja, det stämmer nog. :3 Åh, Junji Ito! Ska checka! Det måste ju gå att hitta på någon online mangaportal tänker jag mig...? Annars vill jag jättegärna ha! (-w-)

      Radera
    2. Det är scary som f*ck och ganska äckliga serier. I love it.

      Och bara att säga till om du vill ha :)

      Radera
  2. Oh emm de är fett bra =D =D det var dem jag tryckte upp i ditt ansikte i sf bok =D. Haha fast jag föredrar Gantz =P det är mer action, blod och svett i den xD Uzumaki, Museum of terror och Gyo är mer vanlig skräck typ xD men äckliga också.. uhm fast på ett annat sätt en gantz... Gah svårt att förklara =X, mer thw ring äckel typ xD fast visst har de sina splattriga scener. Men lääs dem =D de har Museum of terror och uzumaki på sf bok.. har inte hittat gyo än =(. de finns annars på mangafox =). Hej. Då.
    //Bläckvard

    SvaraRadera