tisdag 6 mars 2012

FRAMTIDEN

Idag har en stor grej hänt! En stor grej som jag kunde ha bloggat om i dagens första inlägg, men som jag valde att spara först till nu då jag behövde smälta det lite först. (Det kan tyckas som en inte alls så stor sak för andra, men för mig är det precis tvärtom då det är mitt liv saken berör och vad är väl av större intresse än ens egna liv?) Jag fattade nämligen idag ett beslut om vad jag ska göra de kommande 2,5 åren efter det att jag slutat gymnasiet!!

Hösten 2012 fram tills våren 2015 kommer jag läsa japanska på Stockholms universitet. Det är fem steg, ett för varje termin, och redan på steg tre kommer man få läsa skönlitterära saker. Steg ett kommer för mig rent språkligt endast bestå av repetition då jag redan läst den kurslitteraturen, men allt samhälleliga kommer ju för mig vara helt nytt. Jag är så pepp på det här att det inte riktigt går att beskriva i ord och finast av allt är ju det faktum att jag hösten 2014 kommer kunna läsa Haruki Murakami på orginalspråk. Det i sig är ju ett under! (Science Fictionbokhandeln kommer ju ha en slutsåld japanskahylla, det är ju givet~)

Nu återstår det bara att hitta jobb för den tiden så att jag slipper ta ett endaste litet studielån/bidrag~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar