fredag 23 mars 2012

Yujin-sensei

Jag hade verkligen helt glömt bort hur bra Vampire Game verkligen är. Min tanke var att Emm, 11 år inte kunde ha särskilt stor koll på bra manga alls, men sicken tönt jag är som inte kunde ha mer fel!

Det är roligt hur alla flashbacks kommer som på ett rinnande vatten då man läser om volymerna. Jag minns direkt hur jag läste volym ett till fem om och om och om igen bara för att jag helt enkelt inte kunde få nog av Ishtar, Darres, Duzell, Yujin och berättelsen om Phelios. Än idag har jag samma favoriter: magiläraren Yujin (åh, denna homoerotik!), powerprinsessan Ishtar (fierceness!) och Duzell (argsmart kattjäkel som törstar efter blod, det bör älskas). Darres är ju fin, men inte lika underbar som de andra.

Det är verkligen som en absolut sanning att jag alltid faller för de lite suspekta birollerna. Typ helst ska de ha glasögon (Yujin är undantag) och lugg att titta under. Sedan ska de vara lite tysta, ibland kanske till och med lite blyga, och givetvis totalt överintelligenta. Fierce! Åh, Yujin, lär mig la gamme! (Angående la gamme - en förbannelse som både förgör sig själv och sin fiende - så ska det få bli ett helt eget inlägg för det finns mycket att säga om den saken!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar