lördag 31 mars 2012

Nöjd.

Okej, efter en väldigt fin dag hittills med mamma, The Big Bang Theory, gnocci, kakor, kaffe och dammsugare i miniformat (samt - som redan nämnt - Gandalfs död), så har det blivit dags för mig att göra det jag hela tiden hade tänkt och planerat att jag skulle tillbringa dagen med: korregering av min bok. Jag har kommit halvvägs nu och det jag trodde skulle vara ett ganska tråkigt och monotont perfektionistarbete inom det svenska språket visade sig - tvärtom - faktiskt vara väldigt underhållande och givande. På ett sätt kanske efterpysslet till och med är roligare än själva grundarbetet då man helt och hållet slipper opeppen som ihopsättningen av en skriftlig berättelse kan ge en. ('Ge mig' kanske är bättre formulerat, då jag såklart inte alls är helt 100%:igt säker på att alla som skriver håller med mig i detta.)

Att få nörda ner sig totalt i något man anser viktigt och samtidigt tycker är kul och lär sig något av är för mig toppen. Därför lägger jag helt min oro över att inte gå på en fest ikväll åt sidan och ägnar resten av min tid åt min framtida bok. Yay! (^o^)v~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar