måndag 12 mars 2012

Studentträsket

Konstigt hur en sak som är tänkt att vara så rolig kan medföra så mycket ångest... Allt jag vill är typ att slippa studenten, jag vill liksom att den redan ska vara tagen. Eller okej, det där var en sanning med modifikation eftersom att vissa saker ska bli riktigt roliga. Dock finns det en hel del grejor med det hela som enbart är ångest för mig. Eller egentligen, för att tala klarspråk, så är det en sak som ger mig fetångest. Nämligen studentskivorna!!! Varför? Varför ska klasser ha fester som de dessutom bjuder in andra klasser till?? Det blir ju en grej där det typ anses fult att bara gå på sin egna klasskiva. Man är liksom bara tillräcklig om man går på ett gäng.

Jag orkar inte. Jag gillar inte fester på lokal och jag sitter tusen gånger hellre hemma och läser Tolkien än är ute och ränner. Det har ingenting med några personer att göra, utan handlar enbart om intresse, typ. Ändå är inte detta försvarbart alls. Åh, allt jag vill är att bli trettiofem och tappa alla tankar på sociala tvång!!!

2 kommentarer:

  1. Vet inte hur olika studenter är i olika kommuner, men när jag tog studenten så gick jag varken på fester eller på baler. Jag bara åkte flaket och sedan gick jag hem igen. Ångrar mig inte en sekund. De kan väl inte direkt tvinga dig om du inte vill? ;)

    / Alex
    Twitter @jiggly_ball

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Det är väl bara att inse det där om att man inte behöver som det handlar om. :P Jag kommer strunta i flaket till och med, haha~

      Radera