lördag 3 mars 2012

Tolkien, denna underbara trollkarl

Igår, då jag fick reda på att The Hobbit kommer bli uppdelad i två (kanske, kanske, kanske tre???) filmer, fick jag en plötsligt Härskarringenfeber. Den har varit lite underliggande under en ganska lång tidsperiod nu, men igår blossade den liksom upp på allvar. Jag kunde inte göra något annat än att kasta mig ut över bokhyllorna i vardagsrummet för att stilla min feber. Så nu har jag alltså gett mig in på ett framtidsprojekt: jag ska läsa om Tolkien (än så länge är planen Bilbo, triliogin samt Silmarilion) innan jag tar studenten! En del av mig, den rationella delen, tänker att det kanske är en något naiv tanke då jag har en hel del annat att läsa också, men å andra sidan så bör man aldrig underskatta LOTRnörden inom mig. Jag andades ju Midgård (Middle-earth, för er som avskyr översättningar) en gång i tiden, så chansen är stor att jag gör det snart igen. (Förhoppningsvis lyckas jag dra på mig en rejäl förkylning inom en snar framtid, så att jag får tid till att se om hela serien i extended-versions med allt extramaterial på 4x3timmar också! Åh, jag vill!!!)

Det lär ju säkerligen bli en hel del Tolkienfanatism här för ett tag fram över, men nu är ni ju förvarnade i alla fall~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar