torsdag 1 mars 2012

2012, as we see it

Jag kommer ihåg då man började gymnasiet på hösten 2009. Inte alls länge sedan. Det enda det pratades om på religionslektionerna den kommande våren var mayakalendern och hur hela världen skulle komma att gå under den 21/23/26 (alla säger olika) december. Jag kan ju inte på allvar tro på det, men ändå har mer än en natt gått åt till att ligga i sängen och fundera på hur förintelsen av världen som vi ser den kommer gå till. Vore det inte spännande ändå? Rent teoretiskt alltså. Jag tänker mig att jag, som i en annan apocalypsfilm, skulle sätta mig i en stor jättetank, omringad av dataskärmar och näringstuber (åh! näringstuber! Det var ju Sci-Fi drömmen då man var typ åtta!) och lösa hela jordens undergång med min superhjärna. Baaaaallt! Dock har vi nu löst hela problemet: mayafolket räknade ju inte alls ned till jordens undergång, utan hade endast en kalender till dess att filmen The Hobbit har premiär!
(Och ett litet underhållande årtal-/iPhoneskämt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar