tisdag 20 mars 2012

Igång igen

Det har varit en ganska lång paus nu sedan jag sist satt ned och jobbade på min roman. (Att säga roman låter så viktigt, men manuskript eller bok ger ju samma klang så jag kör på roman för nu.) Jag kan faktiskt erkänna att det till och med gick så långt att jag funderade på att sluta skriva på den. Dock har jag (som tur är!) nu kommit på andra tankar. Boken är ju så gott som färdig och allt som är återstående på den är någon ytterligare genomläsning efter att den jag håller på med nu är klar. Grovjobbet är gjort!, tror jag...(!)

Min plan är alltså återställd till vad den var från början, nämligen att jag ska jobba klart den så att den är helt färdig för att skicka in till förlag i mitten av april. En månads ihärdigt arbete alltså! Yosh!! Heja på mig nu! Jag (tillsammans med tiotusen liter kaffe) ska klara mig igenom detta, och det med råge! Jippi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar