måndag 26 mars 2012

Hmpf

Det där med att man skulle ha högsta betyg i allt bara för att man är nörd är verkligen som om en vikt på 1000 gram väger 1 newton (helt fel!). Jag blir så trött på att folk verkar dra som slutsats att nördar med högt IQ garanterat har alla MVG (eller A+, som det tydligen heter numera). Det är verkligen tjurbajs (bullshit)!

Jag älskar att lära mig saker och gillar examinationer överlag då jag gillar att utmana mig själv. Jag har också väldigt höga betyg generellt sätt. Dock har dessa saker ingenting med varandra att göra!!! Verkligen nada. Jag avskyr gymnasiet fullt ut. I gymnasiet kan man i princip vara hur dum som helst, bara man fattar systemet. Sedan kan man också fatta systemet, vara smart och ändå göra bra ifrån sig. Och så kan man fatta systemet, vara smart, men helt enkelt skita i att göra "bra" ifrån sig. Dessa människor tenderar jag att beundra! Alltså verkligen beundra!! Brainies som kan allt, men inte pallar hela det där tönteriet med MVG:n hit och A:n dit gör mig alltid så väldans glad. Det är dessa människor som fattat grejen, nämligen att grejen är skit så att det är lika bra att bara göra så mycket man orkar, men helt och hållet skita i prestigen. Så ska jag bli mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar