söndag 18 mars 2012

Studentklänning check


Helt mot alla odds tillsynes så införskaffade jag, med smakråd av mina fina päron, en studentklänning idag. Då jag alltid ska envisas med att använda mig av Hipstamatic så kanske inte bilderna är direkt en exakt avbild av hur klänningen egentligen ser ut, men jag tror ändå att man får lite rätt känsla. Av min mening att döma så är nämligen klänningen både lite vintage och lite drömsk. Den är lite dovt äggvit till färgen och består av dels en underklänning à la Madickenstil och dels av en överklänning i spetsaktig bomull. I all sin enkelhet så är det faktiskt ganska spexig ändå. Givetvis kommer jag inte bära den till några ballerinaskor eller annat tjafs, oh no. Jag ska pryda tassarna med mina egendesignade Converse och benen ska vara klädda i ett par gröna strumpbyxor med något fint mönster, typ prickar eller något. (Om det är möjligt att hitta alltså.) Jag var faktiskt helt övertygad om att jag skulle ta studenten i byxor, skjorta och fluga, men att sluta upp med att förvåna mig själv vore väl en skam antar jag. (Jag har som tur är en månads öppet köp, utifall att jag skulle panika om ett tag, haha~)

ps. Lade ni märke till att min klänning till och med är vit? Hur sjukt är inte det på en skala! Första gången jag är färgkordinerad så som man ska vara by the book, haha! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar